Jiwaku Kosong : part 2

Part 2
"Ma pun tak tahu, Angah. Sebab tu, mama nak angah tolong hantar Iman pergi klinik terdekat. Kalau tak de yang bukak pergi hospital terus," ujar mama Qira memandangkan darah Aiman semakin banyak...

"Aiman, pergi siap. Ikut Angah pergi jumpa doktor. Angah tunggu kat  parking," Angah mencapai kunci keretanya tanpa berlengah.

Sesampai mereka di klinik Dr. Erin, Aiman tiba-tiba pitam.

"Aiman.. Aiman.. Aiman.. Jangan takutkan saya Aiman.. Bangun Aiman!" setelah beberapa kali Angah jerit tapi  tiada respond.

"Ya Allah!!! Aiman, bangn. Jangan takutkan saya lagi, " terus Angah mencempungbadan Aiman yang keding, dibawa masuk ke pintu klinik. "Nurse, tolong saya. Ni sepupu saya, dia luka kat tangan pastu dia tetiba pengsan tadi, " lalu diletakkan diatas katil dan ditolak masuk ke bilik khas.

** 5 minit berlalu**

"Doktor muda keluar dari bilik khas Aiman. "Doktor, macam mana dengan sepupu saya doc," tanya Angah sambil mengharapkan keputusan yang baik.

"Alhamdulillah sepupu encik tak apa-apa. Dia pitam sebab banyak kehilangan darah. Oksigen tak dapat dibawa keseluruh badan. Berkemungkinan dia perlu ambil MC dalam 2 hari And another thing, sepupu awak demam ya?? Sebab masa saya check, suhu dia tinggi and tekanan darah dia rendah," kata Doktor Erin yang merawat Aiman.

"Ya, saya pu tak tahu dia demam. Terima kasih doc, nanti saya ambil ubat dan mc kat kaunter. Terima kasih lagi doc,"kata Angah.

******
Di rumah,
"Haaa... Bangun pun tuan puteri ni.. Haishhh nak tidur kat bilik aku ke lama-lama..Hishhh, mama pun sat, suruh lah aku angkat dia masuk bilik dia," marah Angah.

"Iman kat mana? Aduhhh, sakitnya kepala," Aiman memegang kepalanya. Kemudian dia terlihat Angah dalam biliknya.

"Ehhh???!!!! " jerit Aiman.

Gedebuk..

Bunyi jatuh katil. ' Apa dia buat dalam bilik aku?? Ehhh, jap-jap, ni bukan bilik aku' getus hati Aiman apabila dia lihat perbezaan wallpaper bilik Angah dan bilik dia.

"Kau kat bilik Angah. Lain kali Aiman jangan main kaca. Kan dah sampai pengsan," kata Angah. 'Demam pun tak bagitau mama, ' gumam Angah.

"OOhhh, yeke.. Maaflah menyusahkan awak. Saya balik ke bilik dulu lah ya," kata Aiman.

"Eh, jap-jap. Kau nak gi mana?? Macam tu je kau nak pergi??" tanya Angah sambil menghalang Aiman menghala kepintu dengan badannya.

Selangkah demi selangkah kehadapan dan membuat Aiman bergerak sebegitu kebelakang sehinggalah tiada ruang untuk Aiman bergerak. Mereka hanya sjengkal jaraknya.

Aiman menjadi tak keruan. ' Hishhh. Apa mamat ni nak buat,' getus hati Aiman yang tengah rasa gelisah itu.






bersambung -->  Jiwaku Kosong : Part 3
Post a Comment

Popular posts from this blog

Interview Part 1

Rezeki < 3